Marketing szeptany - Forma marketingu internetowego

Marketing szeptany - Forma marketingu internetowego

Marketing szeptany to obecnie jedna z najczęściej stosowanych form reklamy zarówno konkretnego produktu bądź usługi, jak i całej firmy lub marki. Stosowany jest przede wszystkim na stronach internetowych i polega na takim przemyceniu opinii na temat produktu, które wywoła dyskusję na jego temat i tym samym zwróci na niego jeszcze większą uwagę. Taka forma reklamy cieszy się sporą popularnością nie bez powodu, bowiem stosowanie jej niesie za sobą wiele korzyści. 

Niewątpliwie największą zaletą marketingu szeptanego jest możliwość dotarcia do dużego grona odbiorców w krótkim czasie, dzięki czemu reklama łatwo się rozprzestrzenia i daje szybkie efekty. Udostępnienie opinii na temat produktu na portalu internetowym spowoduje natychmiastową reakcję internautów, dzięki czemu rozpocznie się spontaniczna dyskusja na temat firmy. W ten sposób kampania reklamowa będzie wręcz nie do wykrycia. Właśnie ta cecha stanowi o sile i skuteczności marketingu szeptanego. Jako że w sieci informacje rozprzestrzeniają się niezwykle szybko, kampania oparta na tej metodzie skutecznie zwiększa rozpoznawalność marki. Sporym atutem takiej reklamy jest również niewielki wymagany nakład finansowy. W porównaniu z promocją produktu na łamach gazet, czy też za pomocą bloków reklamowych udostępnianych w telewizji lub radiu, jest to zdecydowanie tańsza, choć o wiele skuteczniejsza metoda. To doskonały sposób na poprawę wizerunku firmy, ponieważ opinie internautów są pierwszą rzeczą, na jaką zwracamy uwagę w czasie zakupów lub przed nimi. Zakładamy, że skoro komuś już ten produkt przypadł do gustu, to i w naszym przypadku sprawdzi się równie doskonale. Warto również, aby sam właściciel danej firmy, bądź jej wybrany przedstawiciel, był dostępny dla klientów, którzy z pewnością docenią możliwość bezpośredniej komunikacji. W ten sposób będą mogli nie tylko zadać pytanie na temat oferowanego produktu lub usługi, ale również podzielić się swoją opinią bądź uwagami. Komunikacja z klientem pomoże wzmocnić pozycję firmy na rynku, a także ulepszyć jej ofertę poprzez trafniejsze dostosowanie jej do wymagających klientów. 

Dzięki sporej ilości zalet, jakimi może się poszczycić marketing szeptany, jest to coraz częściej stosowana forma reklamy. Nie tylko bardzo szybko się rozprzestrzenia i daje długotrwałe efekty, ale również niewiele kosztuje. Może służyć jako dodatkowa reklama dla firmy, która jest już znana na rynku, ale doskonale sprawdzi się także jako samodzielna metoda promocji przedsiębiorstwa, konkretnego produktu bądź usługi.

Opinie (0)

Zobacz firmy

Stalgast sp. z o.o.

Staniewicka 5
03-310 Warszawa

Średnia Ocena

5/5
Grupa Solo

Orzeszkowej

Średnia Ocena

5/5
Turbonaprawa

Króla Augusta
35-210 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Jakie kolory wybrać do pokoju dziecka?

Jakie kolory wybrać do pokoju dziecka?

Logopeda- kiedy warto zabrać dziecko na konsultację i jak przebiega wizyta?

Logopeda- kiedy warto zabrać dziecko na konsultację i jak przebiega wizyta?

Fotowoltaiczna szyba „widział — nie widział”

Fotowoltaiczna szyba „widział — nie widział”