Medycyna to bardzo specyficzna część nauki. Dzięki rowojowi technologii w miastach zaczęło się pojawiać coraz więcej placówek medycznych. Mimo ciekawej oferty usług medycznych czy obecności specjalistów, w poczekalniach do gabinetów nie zawsze czekają pacjenci, a konkurencja jest bardzo duża. Co zrobić, aby w sposób etyczny wypromować placówkę? Z jakich narzędzi można korzystać, aby zainteresować pacjentów swoją ofertą i wzbudzić zaufanie?
W przypadku ośrodków medycznych, klinik czy gabinetów lekarskich nie można stosować standardowych strategii marketingowych. Działania promocyjne placówek medycznych reguluje Kodeks Etyki Lekarskiej. W jego myśl zakazane jest bezpośrednie reklamowanie usuług medycznych. Istnieje jednak pewien rodzaj marketingu, który jest dozwolony w przypadku medycyny. To marketing szeptany medyczny.
Na czym polega? Czy przynosi oczekiwane rezultaty?
Marketing szeptany (buzz marketing) sam w sobie to zbiór działań, które są bardzo chętnie wykorzystywane przez klientów. Polega na umieszczaniu na forach czy grupach dskusujnych naturalnch komunikatów na temat konkretnego produktu czy usługi. W efekcie tego wywołuje się spontaniczne dyskusje z użytkownikami sieci. W buzz marketingu trzeba się trzymać kilku warunków. Zakazane jest umieszczenie nieprawdziwych informacji, oczernianie konkurencji oraz nadmierne spamowanie linkami.
Ustawa o działalności medycznej określa, w jaki sposób lekarze czy placówki medyczne mogą przekazwać informacje o świadczonych przez siebie usługach. Treści znajdujące się na stronach internetowych czy w serwisach społecznościowych nie mogą mieć cech tekstów reklamowych. Z tego względu marketing szeptany nie wykracza poza granice etyki i można je stosować względem klinik czy gabinetów lekarskim.
Marketing medyczny stosuje się po to, aby utrzymać wierunek. Grupy dyskusyjne czy fora internetowe są miejscami, w których interneuci chęnie dzielą się opiniami na temat doświadczeń z konkretnymi lekarzami lub ośrodkami medycznymi. Buzz marketing nie wwiera nacisku na użytkownika i w żaden sposób nie namawia do wyboru danego specjalisty lub usługi, dzięki czemu nie narusza prepisów ustawy o działalności medycznej.
Dobra opinia wśród pacjentów może wynikać nie tylko z wysokiej jakości usług, ale też z odpowiednich działań w internecie. Agencja interaktywna Argonium oferuje usługi marketingu szeptanego dla medycyny. Wszyscy wiemy, jak bardzo zajęci są lekarze i niekiedy nie mają oni możliwości samodzielnie prowadzić działań w zakresie buzz marketingu. Firma wspomaga klienta, prowadząc skuteczne działania w sieci. Argonium zajmuje się nawiązywaniu relacji z internautami w wybranych serwisach, a także kontroluje komentarze, które publikowane są na forach.
Celem marketngu szeptanego medycznego jest przekazanie treści tak, by zainteresować ofertą użytkowników. To także świetny sposób na dotarcie do większego grona odbiorców Co więcej, dzięki niemu możliwe jest nadzorowanie tego, jakie jest postrzeganie gabinetu lub usług. Jeśli opinie będą pozytywne, pacjenci chętniej zdecydują się na konkretnego specjalistę. Właściwie wykorzystany buzz marketing umocni zaufanie wśród internautów, co w przszłości zaowocuje kalendarzem wpełnionym terminami wizyt pacjentów.
Internauci są bardzo wymagającą grupą odbiorców. W życiu codziennym w większości przypadków zasięgamy opinii niemal w każdej dziedzinie - czy to przed zakupem czy wyborem usług. Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości w życiu. Każdy z nas chce mieć możliwość korzystania z pomocy najlepszych specjalistów. Jeśli chcesz zadbać o postrzeganie swojej działalności w sieci - zgłoś się do Argonium.
2022-04-07 09:25:17
Adres IP:
*.*.*.186
2022-03-09 09:26:23
Adres IP:
*.*.*.217
2021-09-10 10:43:12
Adres IP:
*.*.*.37
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2022-04-14 09:24:09
Adres IP:
*.*.*.048